Sensul de rotatie

Pentru a preveni uzura neuniforma a pneurilor se recomanda rotatia anvelopelor, adică mutarea lor de pe puntea faţă pe spate sau din stânga în dreapta dupa parcurgerea unui anumit numar de kilometri. De obicei, dupa parcurgerea a 10.000 km cu acelasi set de anvelope este bine sa faceti aceasta rotatie.

Daca nu se face acest lucru, este posibil sa creasca consumul de carburant, nivelul de zgomot din interiorul masinii si sa scada tractiunea pe carosabil umed. Este recomandat ca in cazul masinilor cu tractiune pe puntea fata unde toate anvelopele au aceeasi dimensiune sa se mute anvelopele din fata in spate pe aceeasi linie, iar cele din spate sa se mute in fata dar se schimbe stanga cu dreapta. La fel, in cazul masinilor cu tractiune pe spate, anvelopele din spate se muta in fata in aceeasi linie iar cele din fata se aduc in spate schimband stanga cu dreapta.

La autoturismele cu tractiune integrala, se recomanda rotatia anvelopelor in X, adica din stinga spate in dreapta fata si din dreapta spate in stanga fata.

Totusi, mai  nou unele masini (mai ales modelele sport) sunt dotate cu anvelope unidirectionale. In acest caz, modelul de pe suprafata anvelopei este proiectat in asa fel incat sa functioneze corect numai in cazul in care anvelopa se roteste intr-un anumit sens. Acest sens de rotatie este indicat pe peretele lateral al anvelopei printr-o sageata (vezi foto mai jos). In acest caz, rotatia (mutarea) anvelopelor trebuie sa se faca in linie, de pe spate pe fata (presupunand ca au aceeasi dimensiune) pentru a nu schimba sensul de rotatie.

 

 

  
  



  

Noutati

 
Vrei sa fii informat prin email despre reduceri, promotii si noutati?





  



  
  

  

Marturiile clientilor

 

Sunt foarte bune anvelopele, imi place ca sunteti seriosi am sa va mai recomand.

Todica Razvan Ionut

Vezi mai multe marturii